Gugelberg

"All grown-ups were once children… but only few of them remember it.” ― Antoine de Saint-Exupéry

Menyapa

ITB sedang melaksanakan wisudaan mahasiswa di bulan Oktober tahun 2012 di Sabuga. Sebagai teman salah satu wisudawan, saya datang ke TKP. Suasana di luar sabuga sangat ramai dan penuh orang. saya menunggu teman saya keluar dari sabuga dengan sabar. Tiba-tiba perhatian saya tertuju pada sesosok gadis cantik dengan rambut hitam panjang dan berpakaian menarik dan berjalan mendekati saya.

Saya merasa wajah gadis ini familiar di ingatan saya. Haruskah saya sapa? Dalam hati, saya bertanya dia siapa ya. Kenalan kah? Teman kah? Adik angkatan? Bahkan saya sempat berfikir dia artis. Dan ketika dia sampai di hadapan saya, dia terus berjalan tanpa mempedulikan saya. Bahkan seolah-olah dia tidak kenal dengan saya dan menganggap saya bukan siapa-siapa. Akhirnya otak saya kembali berlaku normal dan bekerja dengan baik. Saya ingat, gadis itu merupakan salah satu orang yang tidak saya kenal namun teman saya pernah (mungkin sering) membuka fb gadis tersebut sehingga wajah gadis tersebut berasa familiar di otak. Untung tidak saya sapa….

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 01/01/2013 by in Uncategorized.
